ewesvovvar

Alla inlägg under juni 2012

Av Evelina Östlund - 15 juni 2012 22:30

En händelserik vecka minst sagt! 

Kanske inte för mig, men för mina syskon. Syster tog studenten igår och hade bal i måndags. Och bror gick idag ur 9:an.

Mina duktiga syskon! <3


Tänkte slänga in endel bilder från veckan som gått.


 

- Lovisa innan balen
 

- Glad student

 

- Syskona Östlund <3

 

- Lollos skylt


 

- Johannes


 

- Far och son

    

- Bror med klassen    


// Ewe

Av Evelina Östlund - 10 juni 2012 21:32

Idag har det hunnits med endel. 
Jag och Carro skulle ha en aktivitet för Grums Hundungdom, en promenad på Skutberget var planerad. Så runt halv 10 kom Carro och hämtade mig så åkte vi in och åt frukost på Donken! Kändes som det behövdes för att vi skulle orka gå i regnet!

Klockan 11 va det dags att börja gå och inga andra hade dykt upp. Så d et blev bara vi två med våra vovvar! Men vi klagar inte, vi hade kul ändå ;)

Dock väldigt synd på vädret!!!


Väl hemma igen tog jag och Shandi (vad som var tänkt från början) en powernap, dock varade den i 2 timmar ;) Men har man vart ute i 1 timme i regnet så förtjänar man det!


Efter detta bar det av till Farmor och Farfar för att fira Farmor som blev 75. Trevligt att träffa alla som man inte träffar så ofta, tyvärr!

Va riktigt kul att få tröffa lille Mikkel (kusinbarn) som bara växer och växer. Ett riktigt charmtroll minst sagt :)


Blev en hel del att äta. 3 (!) bitar smörgåstårta, en bit tårta och ett muffins... Så när jag kom hem hade jag planerat en promenad med Ziba.

Nu på kvällen kikade solen fram och vi fick en riktigt mysig promenad. Härligt att skruva ner tempot ibland och göra nått med bara Ziba!


När vi var ute fick jag en impuls av att jag ville springa. Och så blev det. Tog med Shandi ut och sprang. Har tidigare sprungit en hel del med henne, men hon har tidigare alltid varit lös. Så hon har kunnat välja tempo själv. Men idag Fick hon sprinnga i sele och lina. Jätte duktig var hon, jobbade bra med hela kroppen och man verkligen såg hur hon tog i och tyckte det va roligt! Lilla söta kelpien!


Nu är vi iaf helt slut efter en ganska intensiv vecka! Och blir ju inte direkt bättre nästa vecka... Men men, vad gör man inte?!

Shandi ligger redan och snarkar i sängen så det blir väl att krypa ner bredvid och invänta John Blund! 



- Farmors fina tårta! *mumms*  


// Ewe

Av Evelina Östlund - 7 juni 2012 08:13

Här kommer filmen från när jag och Shandi tävlade lydnad på DM.

Stoort tack till Elin Lorenz som filmat och klippt ihop filmen   


http://www.youtube.com/watch?v=hnXoRLob1Xw&feature=youtu.be



Just nu funkar det inte att lägga in YouTube-klipp direkt i bloggen, så jag länkar till den istället.


Enjoy!


// Ewe

Av Evelina Östlund - 4 juni 2012 10:07

Då va jag klar med skolan för denna termin! 
vet dock inte om jag klarat matten än, men resten är godkänt, vilket är gôr skönt! :)


Så nu är det sommarlov, iaf från skolan. Dock ska jag försöka jobba som en sate så jag med gott samvete kan va ledih i juli ;)


Under senaste veckan har hundfronten legat lite på is, mycket plugg. Men nu blire ändring på det! Träna, jobba, träna, jobba osv. Kommer bli en kanonmånad tror jag ;)


// Ewe 

Presentation


En riktig hundidiot, hundnörd, hundälskare you name it ända ut i fingerspetsarna! Pluggar för tillfället på KAU. I denna blogg skriver jag om mitt vardagliga liv, allt från skola och jobb till livet ihop med mina fyrbenta vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards