ewesvovvar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Evelina Östlund - 31 oktober 2012 19:42

Yes, sitter med tenta igen... Inte jätte roligt måste jag medge! Inte alls roligt faktiskt! Allt annat än rolig skulle man kunna säga! Men kan också säga att den är mycket tråkig! Eller rent utsagt dödstrist!!! 


Så, då vet ni vad jag tycker just nu... 


Tråååååååkigt!


Imorn är det redovisning av grupparbetet med, inte jätte roligt det heller...


Plugg ikväll tills jag däckar. Redovisning imorn, plugg efter det till jag däckar då med. Fredag (gissa vad?!?) plugg igen men inte tills jag däckar utan tills jag åker till... Ja, vart jag ska håller jag på.


Allt för mej så länge! Thank you for listening, over and out!


 


// Ewe

Av Evelina Östlund - 24 oktober 2012 22:30


 

Av Evelina Östlund - 24 oktober 2012 18:57

Dagen har spenderats med plugg... Först grupparbete på Uni och sen tentaplugg när jag kom hem. Roligt liv...!

Men innan vi började med grupparbetet idag fick hundarna en liten promenad.

Vi va ute på en liten eftermiddagssväng förut också, denna gång med aktiviteter. 

Uppletande stod på schemat, men eftersom vi inte tränat det på väääldigt länge så gjorde jag det enkelt. 

Lite andra aktiviteter som"tappat koppel" och hopp över trädstammar blev det också.

Idag fick även Ziba springa lös. Brukar ha henne i koppel då jag inte vill utsätta lederna för allt för mycket påfrestningar, plus att hon ofta (på något konstigt sätt) blir extremt skitig när hon vart lös ;) Men idag kunde jag inte motstå hennes viftande svans, så hon fick springa. Verkar som att hon själv börjar förstå när det är dags att ge sig, när vi var påväg hem igen kom hon in till mig och gick bredvid mig resten av vägen hem. 

Shandi däremot finns det absolut ingen hejd på ;)


Hade med mig kameran ut idag och lite filmat blev det. Klippte ihop det till en liten film :)



 


Kan lova att jag har två trötta hundar nu som ligger och snarkar ikapp ;) vilket känns jättebra för då kan jag med gott samvete fortsätta med mitt pluggande!


// Ewe

Av Evelina Östlund - 23 oktober 2012 18:16

I helgen gjorde jag och Shandi andra och sista helgen på A1, agilityinstruktör steg 1, vilket innebär att jag kommer kunna hålla agilitykurser på nybörjarnivå. 

Det har varit två intensiva helger som har gett mycket både teoretiskt och praktiskt. Shandi har varit med hela tiden och skött sej riktigt bra! 

Nu har jag bara ett hemprov kvar som jag ska sätta mej med någon dag och sen posta iväg. Hoppas jag klarar det så jag kan titulera mej som instruktör på riktigt :) Tror inte det ska vara några större problem, det är ganska enkla frågor som ska besvaras. 


Annars på hundfronten händer inte så mycket för tillfället. Vi fortsätter träna på lkl1, där alla pusselbitar börjar falla på plats. Det känns så skönt att kunna se framstegen man gör i sin träning från gång till gång. Shandi verkar vara en sådan som måste lära sig grunderna under ett träningspass för att sedan gå hem och sova på saken och verkligen leverera ett nästintill perfekt beteende nästa pass. Väldigt häftigt att se en sådan utveckling!

Ziba får mest vara med och lalla runt. hon har haft bågra veckor nu med riktig energi och arbetslust. Men ju kallare det blir, desto stelare blir hon :( Usch! Men hon gör så gott hon kan, och vi tränar mycket freestyle. Kan lova att svansen är inte påverkad av kylan för den går i 120 precis hela tiden när hon får träna freestyle :D


I skolan rullar det på i en väldans fart. Är snart klar med andra kursen, så nu sitter jag hemma med ännu en tenta... *suck*! Men igår fick jag besked om att jag hade fått gokänt på förra tentan vi skrev, alltså min absolut första tenta på universitetsnivå, vilket kändes underbart!! :D Då fick men en rejäl boost med energi och motivation till den jag ska skriva nu. 


Till helgen ska hundarna få semester i Edsvalla. Jag ska åka på L3:an, ledarskapsutveckling steg 3, så de ska få vara hos pappa över helgen. Tror jag de komemr uppskatta väldigt mycket, finns ju inget som går upp mot att bli lite bortskämd över en helg ;) 


Nu till hemlisen... Finns en sak jag har funderat på ett tag. En förändring hemma hos oss. Hade inte tänkt att denna förändring skulle ske förän till vår/sommar, men nu har något dykt upp så jag kanske väljer att ändra på livet lite tidigare än tänkt. Precis vad det är håller jag på tills allt är helt klart ;)


// Ewe 

Av Evelina Östlund - 3 oktober 2012 21:17

Nu va det längesen igen.. Men har haft alldeles för mycket att tänka på istället för att blogga.


Berättade sist jag skrev att jag kommit in på KAU och flyttat. Jag trivs extremt bra med allt just nu! Plugg, boende, kompisar och hundar :) 

Utbildningen jag går är jätte rolig och än så länge är det jätte intressant. Har i förra veckan suttit med en hemtenta. Lite jobbigt var det, speciellt när jag har ett förflutet med att vara lite slarvig med sånt. Men nu är det andra bullar så det va bara att göra det! 

Kändes ganska bra att lämna in den, men stört nervöst! 


På hundfronten rullar det på. Efter n+llningen var jag sjuk 2 hela veckor och hade inte mycket ork till någonting. Som tur var har jag snälla vänner som ställer upp och tar hundarna de dagar jag var extremt trött. 


Men allt eftersom nu har jag fått tillbaka mer ork och nu är jag på banan ordentligt igen! 

Nu är det återigen promenad på morgonen och en promenad eller träning (ibland båda) på eftermiddagen. Det känns helt underbart! Måste komma igång ordentligt med Shandi nu, så vi kan komma igång och tävla ordentligt till våren. 

Ziba är också med, men mest som sällskap. Men har kört lite mer med henne de senaste gångerna och hon har verkligen bjudit extremt mycket. Det är som om hon blivit valp igen :)


Helgen som var nu va det 10 års Jubiléum på ForshagaAkademin, där jag gick hundsportsgymnasiet, och de bjöd in föredetta elever. Så i fredags åkte jag och hundarna till Forshaga. Medan de fick va hemma hos brorsan gick jag på föreläsning på förmiddagen. Första föreläsningen var för Anita Axelsson "mest när det gäller", en jättebra föreläsning och Anita är jätte duktig på att föreläsa. Denna föreläsning gav mej otroligt mycket! 
Den andra föreläsaren var Ingrid Tapper som är Etolog och förelästa mycket om rädsla och aggressioner vilket också var mycket intressant. 

Efter lunch var det hundträning vid Hundstallet och jag anmälde mig och Shandi till agilityträningen för Anette Daleke. Det var väldigt intressant, eftersom jag egentligen aldrig gått kurs i agility. Shandi var som vanligt, fullt ös medvetslös.... Det här var något jag verkligen behövde hjälp med. 

Innan vi tränade förklarade jag vad det var jag behövde hjälp med och när jag sa att Shandi är FÖR taggad så tyckte instruktören att det inte var något problem, hunden ska vara taggad! 

Men när Shandi kom ut på planen ändrade hon sig ganska snabbt, visst att den ska vara taggad men det finns en gräns. Shandi, är egentligen jätte duktig, men det går FÖR snabbt!!! Ja, hon är Kelpie och ja, jag har köpt henne mycket för farten. Men någon måtta får det vara. Helst vill hon ta alla hinder på samma gång, och det värsta är att hon faktiskt försöker med det. 
Vi tränade mycket på framåtsändande med henne. Där har vi också problem, Shandi är för mammig och osäker. Hon måste efter varje hinder göra en snurr för att se vart jag är där bakom. Fick jättebra tips av Anette på hur jag ska göra med detta för att förbättra. 

Annars tyckte Anette att Shandi visade stor potential och bara vi fick ordning på allt så skulel det se bra ut! :)


På lördagen var det Jubiléums bankett på Karlstad CCC. Det var jätte trevligt och mycket god mat. Kul att träffa gamla kompisar med, trots att jag var ensam från min klass hade jag roligt :)


Den här veckan är ganska lugn! Känner att jag faktiskt hinner med allt med jobb, föreläsningar och hundar utan att känna att det är jobbigt! :)


Till helgen blir det roligheter, då ska jag och Shandi på ytterligare agility. Fast denna gång är det jag som ska utbildas. Det är dags för A1, vilket innebär att jag blir agilityinstruktör. Ska bli jätte spännande!! 


Det av allt från mig ikväll! Tänker inte ens skriva att jag ska försöka uppdatera oftare, för det blir aldrig som man tänkt sig ändå :P


// Ewe

Presentation


En riktig hundidiot, hundnörd, hundälskare you name it ända ut i fingerspetsarna! Pluggar för tillfället på KAU. I denna blogg skriver jag om mitt vardagliga liv, allt från skola och jobb till livet ihop med mina fyrbenta vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards