ewesvovvar

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

En tomhet

Av Evelina Östlund - 1 mars 2013 13:52

Trodde jag skulle känna mer, känna ständig ångest och st'ndigt vara ledsen. Men jag känner mig bara tom, som ett skal utan innehåll. 

Kan hålla en god min när jag träffar människor, försöka le och skratta med dem. Men det känns inte på riktigt. 


Sover bort halva dagarna, orkar inte gå upp. 

Resten av dagen/kvällen går åt till att försöka sysselsätta mig bäst det går. 

Det är när jag väl ska llägga mig ner och sova som alla tankar kommer. Jag ser Ziba när jag blundar, jag hör henne när det blir tyst. 

Jag är så van att, när jag gråter, bara kunna sträcka ut handen och känna hennes huvud bredvid sängen. Att sedan öppna ögonen och se henne stå där med munnen öppen, tungen ute och en viftande svans, beredd att hoppa upp i sängen och lägga sig bredvid mig.

Sover med en ihopknölad filt bredvid mig, inbillar mig att det är hon. Jag stora sked och hon den lilla.

Det är så det ska vara...


Dagarna flyger iväg. På söndag ska jag äntligen hämta hem min lilla Råtta. Att inte ha några hundar hemma alls är så fruktansvärt tomt! 

På måndag börjar verklighenetn på riktigt igen. Alla rutiner kommer tillbaka. Morgonpromenad, plugg, träna och sen är dagen slut. 


Jag vet att jag kommer klara av att börja leva ordenligt igen. Med hjälp av alal människor jag har runt om mig och min älskade Shandi som stöd kommer jag att resa mig igen. Jag ska leva för hennes skull, så som hon skulle gjort. Jag ska se det vackra i livet. Njuta till fullt varje gång solen skiner på mig. Du skulle vilja det, du kommer alltid stå vid min sida.


I drömmarna ses vi, och komemr förhoppningsvis göra det ett tag framöver! 


 


// Ewe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Östlund - 17 mars 2013 22:40

Bloggen är flyttad till: www.ewesvovvar.wordpress.com

Av Evelina Östlund - 12 mars 2013 19:47

Idag har jag hunnit med massor känns det som! Dagen började med en välbehövlig sovmorgon, och en härlig morgonpromenad med brudarna. Sen åkte jag ner till Uni för att vara med på ett möte med vår studentförening samt tre andra föreningar för att ...

Av Evelina Östlund - 11 mars 2013 22:01


  ~Till Ziba~Jag levde för dig och du för mig.Du fick mej alltid att skratta när jag var ledsen och du delade villkorslöst min glädje när jag var glad. Tack, för att du fick mig igenom de där åren, de där åren när det bara kändes som att jag hade d...

Av Evelina Östlund - 3 mars 2013 22:53


Imorgon har det gått en vecka. En hel vecka. 7 hela dagar sedan jag för sista gången såg dig.  Saknar dig nått så otroligt!  Du besöker mig fortfarande i drömmarna varje natt. Lovar du att fortsätta med det? Jag är inte redo att aldrig mer få s...

Av Evelina Östlund - 28 februari 2013 03:29

?

Presentation


En riktig hundidiot, hundnörd, hundälskare you name it ända ut i fingerspetsarna! Pluggar för tillfället på KAU. I denna blogg skriver jag om mitt vardagliga liv, allt från skola och jobb till livet ihop med mina fyrbenta vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards